Microsoft Gold Certified
Microsoft Dynamics

CRM oplossingen voor media- en entertainmentbedrijven

Media & Entertainment Markt

De media- en entertainmentmarkt omvat uitgeverijen, omroepen, mediadienstverleners, bioscopen, pretparken, spelorganisaties en organisaties uit de muziekindustrie. In deze markt zijn de content en het beeldmerk van het grootste belang. Essentieel voor deze bedrijven is het leveren van hoge kwaliteitsdiensten die aansluiten op de specifieke wensen en eisen van hun klanten. Bedrijven in deze markt staan onder toenemende druk om innovatieve producten, diensten en content te creëren en te distribueren via verschillende kanalen.

Met digitale kanalen en andere nieuwe technologieën kunnen bedrijven een ander en groter publiek aantrekken. Bovendien ontstaan er nieuwe advertentiemogelijkheden en creatievere afrekenmodellen. Alle media- en entertainmentorganisaties moeten zorgvuldig afwegen hoe zij de nieuwste technologische ontwikkelingen moeten toepassen om hun doelstellingen te behalen.

CRM als matchmaker

Bij media-productie bedrijven is er door diverse trends en ontwikkelingen behoefte ontstaan aan de mogelijkheid formats, media-channels en adverteerders voortdurend op elkaar af te stemmen. Om dit te kunnen is een duidelijke profilering van alle drie de elementen noodzakelijk. Een modern systeem als Microsoft Dynamics CRM kan goed voorzien in deze behoefte. Door Microsoft Dynamics CRM in te zetten, kan gemakkelijk bepaald worden welke adverteerders het beste passen bij een bepaalde productie en bij een bepaald media-channel.

CRM Resultants heeft als enige in Nederland een template ontwikkeld waarmee media-producenten snel aan de slag kunnen met de zo broodnodige profiling en segmentatie functies. Het media template van CRM Resultants is geschikt voor:

  • Cross mediale productiehuizen
  • TV producenten
  • Uitgevers
  • Muziekuitgevers en platenmaatschappijen
  • Omroepen
  • Online content providers
  • Concert- en theaterproducenten  

 

Door het media template voor Microsoft Dynamics CRM van CRM Resultants in te zetten, kunnen media- en entertainmentbedrijven onder meer bepalen:

  • Welke adverteerder past bij welke productie?
  • Welk medium past bij welke consument (en doelgroep)?
  • Welk format/welke productie past bij welke consument (en doelgroep)?
  • Wie heeft geadverteerd in productie A maar nog niet in productie B?
  • Welke marketingcampagne was het meest effectief?

Het media template van CRM Resultants biedt een aanvulling op de standaard al zeer krachtige functionaliteit van Microsoft Dynamics CRM voor Sales, Marketing en Customer Service. Het media template wordt onder meer ingezet bij Endemol.

Referenties
Resources
Klantcases

Endemol

De naam Endemol hoeft geen verdere introductie. Grondleggers Joop van den Ende en John de Mol startten in de jaren zeventig onafhankelijk van elkaar hun eigen productiebedrijven. In 2001 bundelden zij hun krachten op de Nederlandse markt onder de naam Endemol Nederland. Endemol is marktleider in spraakmakend televisieamusement, maar ook in het ontwikkelen en produceren van content voor andere platforms als televisie, internet, telefoon en het bioscoopscherm. Endemol Nederland werkt voor uiteenlopende opdrachtgevers, waaronder commerciële en publieke televisiezenders en de zakelijke markt. De onderneming is continue op zoek naar mogelijkheden voor nieuwe dragers van content, zoals digitale televisie, IP-TV, SMS2Mail, interactieve games etc.

Endemol Nederland is de afzender van een groot aantal zeer succesvolle programma’s, zoals: Life & Cooking, Goede Tijden Slechte Tijden, Gooische Vrouwen, Miljoenenjacht, Deal or No Deal, Achmea Kennis Quiz en de grote Donorshow.

Eén van de kernactiviteiten van Endemol is het bedenken en vermarkten van programmaformats. Endemol bezit een catalogus van zo’n 900 programmaformats en een actief creatief netwerk in alle continenten. Voor het managen van de ontwikkeling en voor het daadwerkelijk verkopen van deze formats  koos Endemol voor Microsoft Dynamics CRM.

Mauritshuis

Stichting Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis
Voor het Mauritshuis gaat CRM Resultants ondersteuning verlenen voor het verbeteren van de marketingactiviteiten en het relatiebeheer op basis van Microsoft CRM online.

Het Mauritshuis herbergt het beste van de Nederlandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw. Tot 1995 was het Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis een rijksmuseum. In dat jaar werd het door de overheid verzelfstandigd. De verzameling van het Mauritshuis is eigendom van de Nederlandse staat. Het oudste deel van de verzameling bestaat uit de schilderijen die in de 18de eeuw in het bezit waren van stadhouder prins Willem V van Oranje-Nassau (1748-1806). Deze collectie werd in 1816 door diens zoon koning Willem I (1772-1843) overgedragen aan de Nederlandse Staat. Daarmee ontstond het Koninklijk Kabinet van Schilderijen.

De collectie van het Mauritshuis is in twee eeuwen flink uitgebreid. In 1822 herbergde het museum nog ongeveer 200 schilderijen, nu zijn dat er een kleine 800.

RTL

Voor RTL Nederland verricht CRM Resultants verschillende projecten op het gebied van Mcrosoft MPOS en Microsoft SharePoint.

RTL Nederland is een allround mediabedrijf en marktleider met vier televisiestations, RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8, het themakanaal RTL Lounge, het nummer 1 radiostation Radio 538 en Radio 10 Gold. Het bedrijf vermaakt en informeert een breed publiek zeven dagen per week, 24 uur per dag op elk relevant platform. Met het marktleiderschap op radio en televisie, snel groeiende activiteiten in digitale media met onder andere RTLXL.nl, een brede nieuwsorganisatie, het innovatieve Ventures en RTL Wentink Events is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande en onderscheidende media- en entertainmentbedrijven van Nederland.

VandenEnde Foundation

Er zijn géén resources beschikbaar.

Er zijn géén klantcases beschikbaar.