Microsoft Gold Certified
Microsoft Dynamics

CRM oplossingen voor media- en entertainmentbedrijven

Media & Entertainment Markt

De media- en entertainmentmarkt omvat uitgeverijen, omroepen, mediadienstverleners, bioscopen, pretparken, spelorganisaties en organisaties uit de muziekindustrie. In deze markt zijn de content en het beeldmerk van het grootste belang. Essentieel voor deze bedrijven is het leveren van hoge kwaliteitsdiensten die aansluiten op de specifieke wensen en eisen van hun klanten. Bedrijven in deze markt staan onder toenemende druk om innovatieve producten, diensten en content te creëren en te distribueren via verschillende kanalen.

Met digitale kanalen en andere nieuwe technologieën kunnen bedrijven een ander en groter publiek aantrekken. Bovendien ontstaan er nieuwe advertentiemogelijkheden en creatievere afrekenmodellen. Alle media- en entertainmentorganisaties moeten zorgvuldig afwegen hoe zij de nieuwste technologische ontwikkelingen moeten toepassen om hun doelstellingen te behalen.

CRM als matchmaker

Bij media-productie bedrijven is er door diverse trends en ontwikkelingen behoefte ontstaan aan de mogelijkheid formats, media-channels en adverteerders voortdurend op elkaar af te stemmen. Om dit te kunnen is een duidelijke profilering van alle drie de elementen noodzakelijk. Een modern systeem als Microsoft Dynamics CRM kan goed voorzien in deze behoefte. Door Microsoft Dynamics CRM in te zetten, kan gemakkelijk bepaald worden welke adverteerders het beste passen bij een bepaalde productie en bij een bepaald media-channel.

CRM Resultants heeft als enige in Nederland een template ontwikkeld waarmee media-producenten snel aan de slag kunnen met de zo broodnodige profiling en segmentatie functies. Het media template van CRM Resultants is geschikt voor:

  • Cross mediale productiehuizen
  • TV producenten
  • Uitgevers
  • Muziekuitgevers en platenmaatschappijen
  • Omroepen
  • Online content providers
  • Concert- en theaterproducenten  

 

Door het media template voor Microsoft Dynamics CRM van CRM Resultants in te zetten, kunnen media- en entertainmentbedrijven onder meer bepalen:

  • Welke adverteerder past bij welke productie?
  • Welk medium past bij welke consument (en doelgroep)?
  • Welk format/welke productie past bij welke consument (en doelgroep)?
  • Wie heeft geadverteerd in productie A maar nog niet in productie B?
  • Welke marketingcampagne was het meest effectief?

Het media template van CRM Resultants biedt een aanvulling op de standaard al zeer krachtige functionaliteit van Microsoft Dynamics CRM voor Sales, Marketing en Customer Service. Het media template wordt onder meer ingezet bij Endemol.

Referenties
Resources
Klantcases

Mauritshuis

Stichting Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis herbergt het beste van de Nederlandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw. De verzameling van het Mauritshuis is eigendom van de Nederlandse staat. Het oudste deel van de verzameling bestaat uit de schilderijen die in de 18de eeuw in het bezit waren van stadhouder prins Willem V van Oranje-Nassau (1748-1806). Deze collectie werd in 1816 door diens zoon koning Willem I (1772-1843) overgedragen aan de Nederlandse Staat. Daarmee ontstond het Koninklijk Kabinet van Schilderijen. De collectie van het Mauritshuis is in twee eeuwen flink uitgebreid. In 1822 herbergde het museum nog ongeveer 200 schilderijen, nu zijn dat er een kleine 800.

De vraag
Het Mauritshuis is afhankelijk van giften, van ‘vrienden van het Mauritshuis’ en van personen die uitwisselingen van kunstwerken mogelijk maken. Een persoonsonafhankelijk CRM systeem waarbij contacten eenvoudig kunnen worden overgedragen is daarbij onontbeerlijk. Het systeem moet echter niet alleen een ‘veredelde kaartenbak’ zijn, maar bepaalde processen kunnen ondersteunen zodat mensen het nut van het vastleggen van contactinformatie in gaan zien.

De oplossing
CRM Resultants heeft Microsoft CRM bij het Mauritshuis geïmplementeerd om bovenstaande te realiseren. Als er sprake is van sponsorprojecten zoals verbouwingen of specifieke exposities, dan kunnen de juiste doelgroepen gericht worden benaderd met een vraag om steun. Aanvragen voor rondleidingen voor onderwijs en touroperators vindn via de website plaats en worden direct in het CRM-systeem vastgelegd. Een directe koppeling tussen het CRM- en planningsysteem zorgt ervoor dat gegevens niet hoeven worden overgenomen.

Het resultaat
De informatie over het ecosysteem van het Maurtishuis is nu geborgd binnen de organisatie; het is inzichtelijk en overdraagbaar wie wat aan het doen is en wie wat heeft gedaan. Hiermee is een belangrijke efficiencyslag van de marketingactiviteiten en het relatiebeheer een feit.


VandenEnde Foundation

Er zijn géén resources beschikbaar.

Er zijn géén klantcases beschikbaar.